Välkommen till Bostadsrättsföreningen SOLVÄNDAN 1

BRF Solvändan 1 ligger i Midsommarkransen i Stockholm. Den består av 35 lägenheter i två hus byggda 1994.

Bostadsrättsföreningen bildades 1993. Därefter startades bygget, av fastighetsföretaget Seniorgården (JM), av de två husen (se bildspel).

De första bostadsrättsinnehavarna, ”pionjärerna”, flyttade in våren1994. SOLVÄNDAN ligger i trivsamma Midsommarkransen som är en del av stadsdelen Hägersten. Närmare bestämt finns vi på Bäckvägen 41 & 43. Bilder på bägge husen se bildspelet ovanför.

Sammanlagt, i de bägge husen, finns 35 lägenheter, i huvudsak 2:or och 3:or fördelade på 6 våningsplan. Rymlig hiss finns i bägge husen. I 43:an finns tvättstuga samt gemensamhetslokal och bastu som disponeras utan avgift. På den fina gården finns också ett förråd med bland annat snickarverkstad och cykelförvaring. Dessutom en fin uteplats med grillmöjligheter samt boulebana.

Våra närmaste grannar är: Uppenbarelsekyrkan och Florahuset. Se bildspel ovan.

Från Solvändan är det relativt nära till kollektiva kommunikationer. Tunnelbanans röda linje har stationer vid Aspudden (linje 13) och Telefonplan (linje 14). Bägge når man efter promenad på cirka 10 respektive 15 minuter. Nästan utanför dörren, (hållplats Påskvägen) går buss 147. Med den kommer man till Liljeholmen på knappa tio minuter. Där finns en galleria med det mesta som man kan behöva.